Vanliga frågor & svar

Hittar du inte svar på det du söker kan du kontakta oss här!

Allmänna frågor

Kan jag behålla mitt nummer när jag blir kund hos Mytel?

Ja, du behåller alltid ditt nummer när du porterar till Mytel. Vi fungerar precis som alla de andra operatörerna men med bättre service och mer innehåll för dig som kund. Låt oss överraska dig!

Fick du svar på din fråga?

Hur mycket får jag surfa utomlands inom EU/ESS?

Från och med 15 juni 2017 kan du använda den data som du har, men du kan som mest använda 10 GB utomlands per månad i EU/EES. Skulle du mot förmodan slå i taket så kan du köpa mer data via din mobiltelefon så kallade Top-ups. Dessa är paketerade så att de ger dig en viss mängd data för en viss kostnad och du kan fritt välja vilken som passar dig bäst.

Fick du svar på din fråga?

Misslyckats med din portering?

Exempel på grunder där ditt nummer har nekats förflyttning.

  • Numret du försöker flytta är registrerat på ett annat personnummer än ägaren på abonnemanget hos mytel.
  • Ditt nummer är avslutat och ligger i “karantän”.
  • Ditt nummer är kopplat till ett abonnemang med bindningstid.

 

Fick du svar på din fråga?

Det sitter en lapp på mobiltelefon som säger European SIM-cards only vad betyder det?

Det är tillverkaren av telefonen som har begränsat var telefonen får säljas och vilken typ av SIM-kort som telefonen är anpassad för. Detta gäller oavsett om du köper din mobiltelefon ifrån Mytel eller någon annan Återförsäljare.

Har du fått SMS om att data tagit slut?

Har du mottagit ett SMS om att din data är slut? Detta är inte ett ovanligt scenario och nedan finner du förklaringen till varför.

I ditt abonnemang finns en viss mängd data som du får nyttja genom abonnemanget. SMS skickas ut när du börjar närma dig din data mängd per kalendermånad. Vidare så skickas det ut ett SMS om du har slut på data i ditt abonnemang för aktuell abonnemangsmånad.

Du kan toppa upp antingen genom att kontakta mytel direkt via [email protected] eller att kontakta oss via vår chat när den är öppen vanligast mellan 08:00 till 17:00 måndag till fredag. Är det brådskande så kommer båda sätt att kontakta oss att gå lika fort. Vi har flertalet tekniker som får meddelanden om ärenden även på resande fot. Oroa dig inte detta är inte ett stort problem! Vi löser det åt dig helt enkelt!

Fick du svar på din fråga?

Jag vill ångra mitt köp hur gör jag?

Du har enligt lagen om distansavtal rätt att säga upp ditt abonnemang med Mytel inom 14 dagar ifrån den dag du tecknade abonnemanget. Enklast är om du verkligen inte vill vara kvar att gå till www.mytel.se/anger och ange de uppgifter som finns där så kommer Mytel att räkna antalet dagar du har haft på dig mellan dagen du beställde tjänsten och fram till dagen då du ångrade dig.

Om du säger upp abonnemanget så glöm inte att skicka tillbaka SIM-kortet och ev. obruten förpackning för eventuell hårdvara du har beställt till

Biztelco Sverige AB
Drottninggatan 18B
702 10 Örebro

Vi rekommenderar dig att ta kontakt med vår support om du har några frågor eller funderingar kring ditt abonnemang innan du säger upp det så att vi får en chans att berätta om det är något som du har missuppfattat.

Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta oss här!

Du kan alltid kontakta oss via e-post dygnet runt. Detta gör du genom att skicka ett mejl till [email protected] eller chatta med oss vardagar 8:00-17:00 Måndag till Fredag och på helger då chatten är aktiv. Har du bråskande ärenden så kan du fritt välja de båda då även mejl fångas upp av våra tekniker och support personal dygnet runt även på resande fot. Oroa dig inte vi finns här för dig!

Eller så kan du prova att nå oss per telefon på +46 770 730 333.

Fick du svar på din fråga?

Ladda på mer Surf? (Topup)

När ditt abonnemang börjar nå den datamängd som kommer med ditt abonnemang så ska du få ett SMS som ger dig möjlighet att köpa till mer surf under innevarande månad.

Du skickar ett SMS till 71140 med någon av följande texter

“1GB” för 1GB (50kr) Extra surf

“3GB” för 3GB (125kr) Extra surf

“5GB” för 5GB (195kr) Extra surf

“10GB” för 10GB (295kr) Extra surf

Glömt ditt lösenord till mina sidor eller Mytels App?

Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka på “Reset Password” och fylla i din e-post så kommer vi att skicka ut ditt lösenord per e-post.

Fick du inte svar på det du sökte?

Redo att byta till landets vänligaste operatör?

Eller vill du först veta lite mer om våra tjänster? Tryck på någon av kom igång-knapparna här på sajten och fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort! Här är några påminnelser om varför du bör välja privattelefoni från mytel:

  • Kommunicera i Sveriges bästa nät för mobilt tal och surf.
  • Fria samtal
  • Fria SMS
  • Fria MMS
  • Interaktiva fakturaspecifikationer där du själv ser exakt vad som skett med ditt abonnemang!

Våra paket

Inträdesavgift 250 kr

Ställ en fråga till oss

Skicka fråga

Obligatoriskt
För att ångra ditt köp fyll i formuläret nedan: