Vanliga frågor & svar

Hittar du inte svar på det du söker kan du kontakta oss här!

Allmänna frågor

Jag önskar E-faktura, hur gör jag?

Jag önskar Autogiro, hur gör jag?

Du kan själv aktivera autogiro efter du fått din första faktura, detta gör du enklast via följande länk: Mina Sidor – Nordfincapital

Fick du svar på din fråga?

Kan jag behålla mitt nummer när jag blir kund hos Mytel?

Ja, du behåller alltid ditt nummer när du porterar till Mytel. Vi fungerar precis som alla de andra operatörerna men med bättre service och mer innehåll för dig som kund. Låt oss överraska dig!

Fick du svar på din fråga?

Jag skulle vilja logga in för att se mina fakturor, hur gör jag?

“mina sidor” är just nu under ombyggnad.

Men om du loggar in via nedan länk kan du se, betala och ladda ned dina fakturor.
Här kan du också aktivera ditt Autogiro och se svar på andra vanliga frågor.

Mina Sidor – Nordfincapital

 

Fick du svar på din fråga?

Hur mycket får jag surfa utomlands inom EU/ESS?

När du reser inom EU/EES kan du använda den surfmängd som ingår i ditt abonnemang precis som du gör hemma i Sverige. Däremot finns ett maxtak på 50 GB per månad när du vistas inom EU/EES.Om du skulle nå denna gräns kan du enkelt köpa till extra surf direkt via din telefon. Vi erbjuder flera olika paket, så att du kan välja det som passar dina behov bäst.
Trevlig surfning och trevlig resa! :rocket::earth_africa:

Fick du svar på din fråga?

Min surf har tagit slut, hur gör jag för att ladda på mer?

När ditt abonnemang börjar nå den datamängd som kommer med ditt abonnemang så ska du få ett SMS som ger dig möjlighet att köpa till mer surf under innevarande månad.

Du skickar ett SMS till 71140 med någon av följande texter

“1GB” för 1GB (50kr) Extra surf

“3GB” för 3GB (125kr) Extra surf

“5GB” för 5GB (195kr) Extra surf

“10GB” för 10GB (295kr) Extra surf

Fick du svar på din fråga?

Misslyckats med din portering?

Exempel på grunder där ditt nummer har nekats förflyttning.

  • Numret du försöker flytta är registrerat på ett annat personnummer än ägaren på abonnemanget hos mytel.
  • Ditt nummer är avslutat och ligger i “karantän”.
  • Ditt nummer är kopplat till ett abonnemang med bindningstid.

 

Fick du svar på din fråga?

Har du fått SMS om att data tagit slut?

Har du mottagit ett SMS om att din data är slut? Detta är inte ett ovanligt scenario och nedan finner du förklaringen till varför.

I ditt abonnemang finns en viss mängd data som du får nyttja genom abonnemanget. SMS skickas ut när du börjar närma dig din data mängd per kalendermånad. Vidare så skickas det ut ett SMS om du har slut på data i ditt abonnemang för aktuell abonnemangsmånad.

Önskar du fylla på mer surf kan du skicka ett sms till nr 71140 med texten “mersurf” för att se våra olika alternativ.

Önskar du istället utöka ditt abonnemang är det bäst att kontakta vår kundtjänst på nr: +46 770 730 333.
Öppettider helgfri vardag mellan 10.00-15.00, lunchstängt 12.00-13.00

Fick du svar på din fråga?

Det sitter en lapp på mobiltelefon som säger European SIM-cards only vad betyder det?

Det är tillverkaren av telefonen som har begränsat var telefonen får säljas och vilken typ av SIM-kort som telefonen är anpassad för. Detta gäller oavsett om du köper din mobiltelefon ifrån Mytel eller någon annan Återförsäljare.

Fick du svar på din fråga?

Jag vill ångra mitt köp hur gör jag?

Du har enligt lagen om distansavtal rätt att säga upp ditt abonnemang med Mytel inom 14 dagar ifrån den dag du tecknade abonnemanget. Enklast är om du verkligen inte vill vara kvar att gå till www.mytel.se/anger och ange de uppgifter som finns där så kommer Mytel att räkna antalet dagar du har haft på dig mellan dagen du beställde tjänsten och fram till dagen då du ångrade dig.

Om du säger upp abonnemanget så glöm inte att skicka tillbaka SIM-kortet och ev. obruten förpackning för eventuell hårdvara du har beställt till

Mytel (Telnect AB)
Drottninggatan 18B
702 10 Örebro

Vi rekommenderar dig att ta kontakt med vår support om du har några frågor eller funderingar kring ditt abonnemang innan du säger upp det så att vi får en chans att berätta om det är något som du har missuppfattat.

Fick du svar på din fråga?

Glömt ditt lösenord till mina sidor eller Mytels App?

Om du har glömt ditt lösenord kan du klicka på “Reset Password” och fylla i din e-post så kommer vi att skicka ut ditt lösenord per e-post.

Fick du svar på din fråga?

Hittar du inte svar på din fråga? Kontakta oss här!

Du kan nå vår kundtjänst via E-post och telefon:

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan 10.00-15.00, lunchstängt mellan 12.00-13.00
Telefonnummer +46 770 730 333.

Vår mail-support är har personal på plats mellan 08.00-16.00 helgfria vardagar.
E-post: [email protected]

Fick du svar på din fråga?

Fick du inte svar på det du sökte?

Redo att byta till landets vänligaste operatör?

Eller vill du först veta lite mer om våra tjänster? Tryck på någon av kom igång-knapparna här på sajten och fyll i formuläret så kontaktar vi dig inom kort! Här är några påminnelser om varför du bör välja privattelefoni från mytel:

  • Kommunicera i Sveriges bästa nät för mobilt tal och surf.
  • Fria samtal
  • Fria SMS
  • Fria MMS
  • Interaktiva fakturaspecifikationer där du själv ser exakt vad som skett med ditt abonnemang!

Våra paket

Inträdesavgift 250 kr

Ställ en fråga till oss

Skicka fråga

Obligatoriskt
För att ångra ditt köp fyll i formuläret nedan: